Jak szybko schudnąć? 5/5 (1)

Jak szybko schudnąć – czy w ogóle się da?

Zbliża się lato, kostium przygotowany, wyjazd nad morze czy nad jezioro zaklepane, ale pozostał nam jeden problem po zimowych zapasach – oponka na brzuszku, niezbyt zgrabne uda i zwiotczałe ramiona. Jednym słowem – nadmiar tkanki tłuszczowej w miejscach, w których jej nie potrzebujemy. Wtedy chcemy wiedzieć, jak schudnąć szybko i efektownie, a także zdrowo, bo przecież kosztem pięknej sylwetki nie chcemy doprowadzić do poważnych problemów zdrowotnych (dlatego zapomnij o głodówkach, bo przy nich schudniesz szybko, ale jeszcze szybciej dorobisz się efektu jo-jo, więc to żadna metoda na to, jak bardzo szybko schudnac).

Ale czy naprawdę musimy poświęcić wiele tygodni, jak nie miesięcy na to, aby uzyskać wymarzoną sylwetkę? Czy musimy kupować drogie karnety na siłownię, aby profesjonalista powiedział nam, jak ćwiczyć aby szybko schudnąć? A może dietetyk i specjalnie ułożona dieta aby szybko schudnąć? Oczywiście konsultacja zarówno z trenerem personalnym, jak i tym bardziej dietetykiem jest wskazana, kiedy chcemy wiedzieć, jak szybko i zdrowo schudnąć, szczególnie w chwili, gdy nadwaga jest naprawdę spora.

Jeśli chcesz się dowiedzieć, jak szybko zrzucić wagę przy jednoczesnym zachowaniu zdrowego rozsądku, podpowiem Ci kilka tricków, abyś mogła (lub mógł – Panowie też i chcą wiedzieć, co zrobic aby szybko schudnac i mogą zastosować moje porady) pozbyć się zbędnych kilogramów w sposób bezpieczny i racjonalny. Nie opowiem o niczym odkrywczym, o kilku metodach na to, jak szybko schudnąc mogliście już wcześniej przeczytać na moim blogu, a jednak chcę skondensować pewne porady, ponieważ dostaję wiele zapytań o tym, jak łatwo i szybko schudnąć.

Czy odchudzanie jest łatwe?

No cóż, proste to nigdy nie jest i nie będzie, w takim stopniu, jak przybranie na wadze. Jednak warto w każdej sytuacji znaleźć wiele pozytywów. Widzisz niepokojąco wysoką wagę i myślisz, że to koniec świata. Jeśli nic z tym nie zrobisz, faktycznie może nastąpić pewien koniec świata dla Twojego zdrowia – cukrzyca, miażdżyca, nadciśnienie… Nie, pora się dowiedzieć, jak szybko i łatwo schudnąć. Jednak czy gdybyś nie przybrała na wadze, postanowiłabyś zmienić swoją dietę lub zmobilizowałabyś się do ćwiczeń?

Musisz wiedzieć, że nawet szczupłe osoby powinny zdrowo się odżywiać i uprawiać aktywność fizyczną. W ten sposób dbamy o nasze zdrowie, a nie zawsze chudość jest jej oznaką. Tak więc widząc kilka kilo za dużo masz motywację do tego, by coś w swoim życiu zmienić i warto stale trzymać się zdrowych zasad. Najgorsze co możemy zrobić po osiągnięciu wymarzonego efektu to powrót do starych nawyków – wtedy czeka na nas nie zdrowy i płaski brzuch, a efekt jo-jo, więc głodówka nie jest metodą na to, jak szybko shudnac.

Najtrudniejsza jest zmiana przyzwyczajeń. Jesteś na zakupach i masz do wyboru pszenne lub razowe pieczywo. Z przyzwyczajenia możesz wziąć pszenne, lecz jeśli wybierzesz razowe, będzie to już krok w stronę szczupłej sylwetki. Masz ochotę na coś słodkiego i wahasz się między dwoma batonikami. A może jednak wrócisz na dział z owocami i weźmiesz równie słodkie jabłko lub banana, a przy okazji jakie zdrowe! Kolejna sytuacja – pierś z kurczaka czy wieprzowina. Wiadomo, że nic nie smakuje jak niedzielny schaboszczak, ale chude mięso będzie lepsze. Jeśli jednak bardzo lubisz wieprzowinę, po prostu ją upiecz. Nie panieruj, bo panierka działa jak gąbka na tłuszcz – dodaj dużo przypraw lub ulubione zioła, odrobinę oliwy i usmaż w ten sposób lub upiecz. Popularne są papirusy do smażenia bez tłuszczu – to także świetny pomysł. Mięso jest soczyste, pełne smaku i aromatu i jednocześnie nie tuczy aż tak bardzo. Dodatki – zamiast ziemniaków (choć to mit, że ziemniaki są tuczące, wbrew pozorom ugotowane są niskokaloryczne) możesz wybrać dowolną kaszę. W sklepie jest taki wybór, że trudno jest zasłaniać się wymówkami w stylu “gryczana czy jaglana nie mają smaku”. Dodaj do tego świeże warzywa i gotowe!

Zdrowe odżywianie to banał, jednakże jak najbardziej dieta szybko schudnąć pomaga i ułatwia. Dieta szybko odchudzająca powinna być bogata w warzywa i błonnik. Doskonałe będą zupy – zawierają ogrom składników odżywczych, a wcale nie muszą być wysokokaloryczne. Jeśli chcesz coś bardziej sycącego, zrób zupę krem. Brokuły, kalafior, dynia, marchew – ogranicza Cię jedynie wyobraźnia. Taka zupa jest bombą witaminową i jednocześnie wspiera skuteczne odchudzanie. Jednak warto włożyć między bajki różne popularne czy kiedyś w gazetach, czy teraz w Sieci diety – chociażby kapuściana dieta jak szybko schudnąć w krótkim czasie może pomóc, ale przecież nie można cały czas żywić się wyłącznie kapustą! Podobnie jest z dietą Dukana, czy innymi radykalnymi metodami.

Szybko schudnij dzięki rozsądnej diecie

Bez dwóch zdań odpowiednia dieta żeby szybko schudnąć jest bardzo ważna. Jednakże decydowanie się na głodówki nic nie daje, a wręcz utrudnia proces. Coraz więcej pojawia się informacji na temat “diety paryskich modelek”, czyli o pomijaniu posiłków. Jednak to bardzo niebezpieczne. Nie dość, że dodając do tego wszystkie kompleksy można dosyć łatwo wpaść w anoreksję, to jeszcze każdy dzień bez posiłku niszczy nasz organizm. I powiem więcej – możesz przytyć, nie jedząc! Brzmi dziwnie, ale to prawdziwe. Jeśli robisz spore przestoje z posiłkami i nie jesz o regularnych porach, organizm wariuje za każdym razem, kiedy w końcu posiłek otrzyma, nawet najmniejszy. Nasze ciało “myśli”, że następną porcję dostanie… w zasadzie nie wiadomo kiedy, więc magazynuje wszystko na czarną godzinę. Magazynuje, czyli odkłada w postaci tkanki tłuszczowej. Jedząc raz dziennie nawet najzdrowszy posiłek, prowadzisz do tego, że ciało będzie gromadzić tkankę tłuszczową, aby przygotować się na kolejną głodówkę.

Ile kalorii dziennie zeby szybko schudnac należy przyjmować? Mniej, niż się zużywa podczas całego dnia. Jeśli wykonujesz pracę siedzącą i nie ruszasz się za bardzo, Twoje zapotrzebowanie kaloryczne będzie niższe niż osoby, która pracuje fizycznie lub po pracy jest bardzo aktywna, na przykład chodzi na siłownię lub uprawia inne sporty. Aby zdrowo schudnąć dobrze jest wprowadzić do diety niskokaloryczne produkty jak płatki owsiane (doskonałe na śniadanie, sycące, bogate w błonnik i witaminy, da nam dużo energii), na pewno warzywa i owoce (warzywa powinny stanowić około 75% całego posiłku, z owocami warto nie przesadzać przez sporą zawartość cukru, choć to wciąż lepsza alternatywa niż batoniki), chude mięso, do sałatek czy dipów będzie lepszy jogurt naturalny niż majonez. Dodaj na przykład siemię lniane do różnych posiłków, by przyjąć wiele błonnika, który działa jak szczoteczka w naszym organizmie i usuwa wszelkie złogi w jelitach, zapobiega także zaparciom. Jednak drobna uwaga przy produktach ze sporą ilością błonnika – pamiętaj o wodzie, ponieważ jeśli nie będziesz nawadniać się wystarczająco, dojdzie do odwrotnych skutków!

Czy odchudzanie może być szybkie?

Wielu z Was chce wiedzieć, co zrobić aby szybko schudnąć. Skupiamy się zawsze na tym słowie szybko: “jak bardzo szybko schudnąć”, “co jeść żeby szybko schudnąć z brzucha” czy “jakie ćwiczenia żeby szybko schudnąć”. Oczekujemy efektów w tydzień, miesiąc, byle jak najprędzej zobaczyć wymarzony płaski brzuch i mniejsze pośladki. To błąd. Odchudzanie nie może być szybkie i gwałtowne. Wspominałam już o tym we wpisie o tym, jak (i czy w ogóle się da) schudnąć z brzucha. Te wszystkie poradniki w stylu “wiemy, co zrobić by szybko schudnąć” lub też opowieści “szybko schudłam – zaledwie w dwa tygodnie” to mity i próba oszustwa.

Pod hasłem szybkiego chudnięcia bardzo często próbuje się konsumentom wcisnąć zwykłe środki przeczyszczające. Owszem, możesz poczuć się po nich lżejsza, obwód w pasie się zmniejszy… Ale to będzie jedynie efekt odwodnienia. Co więcej, środki przeczyszczające z tego powodu w nadmiernych ilościach są dla naszego organizmu szkodliwe. Wypłukuje się w ten sposób substancje odżywcze i minerały, a jeśli nie uzupełniamy w międzyczasie płynów, może dojść do groźnego odwodnienia. Cwiczenia zeby szybko schudnac polecane w Sieci również mogą nie zadziałać natychmiast. To nie jest tak, że po zrobieniu jednej serii na skakance czy bieżni ubierze Ci o jeden rozmiar. Potrzeba kilku tygodni, aby zobaczyć większe efekty, pamiętając o tym, że chcemy przede wszystkim zdrowo schudnąć.

Jeśli chcesz wiedzieć, jak szybko można schudnąć, musisz obserwować swój organizm. Warto skonsultować się z lekarzem przy różnych chorobach, ponieważ nie zawsze utarte schematy są dobre dla wszystkich. Jednak warto jak najszybciej wprowadzić zdrowe odżywianie i aktywność fizyczną, by zobaczyć efekty po niedługim czasie chociażby w postaci lepszego samopoczucia.

Jak szybko schudnąć ćwiczenia – siłownia czy w domu?

Nie zadaję pytania, czy w ogóle warto uprawiać sport, ponieważ to oczywiste, że nic nie spali lepiej tkanki tłuszczowej niż nasze własne mięśnie. Owszem, nie każdy ma czas i chęci, ale dla chcącego (schudnąć w tym wypadku) nic trudnego. Zatem co zrobić żeby szybko schudnąć? Zapisać się na siłownię, basen, opłacić trenera personalnego i ćwiczyć pod jego kierunkiem?

Jeśli masz ochotę i możliwości – no pewnie! Wtedy na pewno dowiesz się, jak szybko.schudnac. Jednak czasem kwestie finansowe lub najzwyklejszy wstyd przed innymi ludźmi zwyciężają i wolimy się ze swoją nadwagą schować w domu. Osobiście uważam, że siłownia jest przede wszystkim dla osób, które chcą się dowiedzieć, co robić żeby szybko schudnąć i szukają pomocy, zatem nie ma czego się wstydzić. Mimo wszystko rozumiem, że niektórzy mogą czuć opory, dlatego podpowiem Ci, jak ćwiczyć żeby szybko schudnąć w domu, bez nie wiadomo jakiego sprzętu.

Pisałam już o różnych ćwiczeniach w poście o tym, jak szybko schudnać z brzucha. Trenerzy personalni za to uproszczenie na pewno by na mnie nakrzyczeli, ale powiedzmy, że istnieją dwa rodzaje ćwiczeń – spalające i budujące mięśnie. Jeśli zależy Ci na tym, jak schudnac szybko, ponieważ masz sporo nadmiernej tkanki tłuszczowej, ćwiczenia na mięśnie mogą okazać się niewypałem w pierwszej chwili. Zarysujesz mięśnie, ale będą one przykryte w dalszym ciągu tkanką tłuszczową. Rzecz jasna warto urozmaicać swoje treningi, ale na samym starcie ćwiczenia aby szybko schudnąć powinny skupiać się spalaniu. Mogą być to treningi interwałowe, aerobowe czy kardio. Interwały dają najlepsze efekty i udowodniono, że nawet po skończeniu ćwiczeń w dalszym ciągu spalana jest tkanka tłuszczowa. Takie treningi polegają na tym, że przez kilka minut dajesz z siebie wszystko – np. przez 20 sekund biegniesz w miejscu, jak najszybciej tylko możesz, po 20 sekundach odpoczywasz przez 40, spokojnie maszerując. Potem znowu 20 sekund maksymalnego wysiłku i znowu odpoczynek (ale nie na kanapie, tylko zmniejszając tempo). Powtórzenia wykonuj w zależności od kondycji, na start 10 wystarczy, z każdym tygodniem zwiększaj limit i to jest odpowiedź na to, jak mozna szybko schudnac.

Jeśli interesuje Cię to, jak szybko spalic tluszcz, oprócz interwałów świetna będzie skakanka (na niej też zresztą można wykonać trening interwałowy – przez 20 sekund skaczesz jak najmocniej, przez pozostałe 40 wolniej, aby odpocząć), bieżnia lub bieganie na dworze, ewentualnie pajacyki. A czy wiesz, że odpowiedzią na to, jak zdrowo i szybko schudnąć mogą być nawet obowiązki domowe? Odkurzanie, mycie okien i podłóg to takie czynności, które spalają naprawdę wiele kalorii. Tak więc jeśli interesuje Cię to, co ćwiczyć żeby szybko schudnąć, może się okazać, że nieodkładanie obowiązków domowych przyniesie pożądane efekty.

Czy suplementy są odpowiedzią na to, jak szybko schudnąć?

Powracamy do tematu znienawidzonych suplementów. A bo szkodliwe, a bo nie działają, są zbyt drogie… I tak, i nie. Zależy jaki suplement i czego od niego oczekujemy (a oczekiwania i pytania są konkretne – co zrobic zeby szybko schudnac?). Jeśli wyobrażasz sobie, że połkniesz magiczną tabletkę i schudniesz bez niczego, to niestety tak nie zadziała. Jednak mimo wszystko osobiście jestem fanką różnych suplementów i doskonale o tym wiecie. Podchodzę mimo wszystko do ich działania rozsądnie, by móc cieszyć się efektami.

Suplementy są różne i niektóre z nich faktycznie mogą być rozwiązaniem na to, jak można szybko schudnąć. Jeśli masz niezbyt silną wolę i Twoim problemem jest podjadanie, przez co nie widzisz efektów, niektóre tabletki hamują łaknienie. Bardzo ważne jest także wspomaganie przemiany materii – błonnik i zdrowe odżywianie to jedno, choć czasem okazuje się to niewystarczające. Przy pytaniu jak szybko schudnąć dieta jest bardzo ważna, więc można swoją wolę podeprzeć sprawdzonym i zaufanym suplementem.

Ponadto dobrej jakości suplementy wpływają na spalanie tłuszczu przy ćwiczeniach. Nie dość, że dodają dodatkowej energii (a to przy zagadnieniu, jak szybko schudnoc jest bardzo ważne), to jeszcze często dzięki nim możemy spalić więcej w krótszym czasie. Trening jest efektywniejszy i dzięki temu szybciej zauważysz efekty. Warto jednak wybrać coś ze sprawdzonym składem, gdyż suplementy niskiej jakości mogą bardziej zaszkodzić niż pomóc. Co mogę Wam polecić?

Mój hit to African Mango oraz Silvets. Jeśli ufasz siłom natury, zdecyduj się na afrykańskie mango, które wręcz zrewolucjonizowało rynek suplementów diety na odchudzanie. Silvets z kolei bazuje na zielonej herbacie i jagodach acai, które również fantastycznie wpływają na sylwetkę. Te tabletki pobudzają nas do działania (a energia jest nam potrzebna, kiedy interesuje nas to, jak.szybko schudnac), poprawiają przemianę materii (lecz bez efektu przeczyszczenia), zmniejszają łaknienie i wpływają ogólnie na poprawę w naszym organizmie. Zatem jak szybko schudnac? Najlepiej zacząć od zmiany przyzwyczajeń żywieniowych i od wprowadzenia ćwiczeń. Zrób 10 pajacyków dziennie, poskacz nawet 5 minut na skakance. Przy okazji możesz oczywiście brać sprawdzony suplement, dzięki któremu efekty zobaczysz jeszcze szybciej.

Odchudzanie powinno być jednak zdrowe. Nie wybieraj tabletek czy herbatek, które powodują odwodnienie. Sprawdzony preparat w połączeniu z racjonalną dietą nie sprawi, że kosztem tego, jak.szybko.schudnac, ucierpi Twoje zdrowie.

Sprawdź najlepsze środki odchudzające

Sprawdź najlepsze produkty na odchudzanie: BurnBooster |Młody Zielony Jęczmień|Acai Berry Extreme|Slimunox 

 

Udostępnij:

Oceń

Post Author: Ania

Ania
Entuzjastka zdrowego trybu życia i skutecznego odchudzania :)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *